طلبه مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه ،نفر برتر كتابخواني استاني و 16 كشوري شناخته شد.

آقاي امير حسين تركي از طلاب موفق مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه به عنوان نفر برتر كتابخواني استان و نفر 16 كشوري معرفي شد.

مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه اين موفقيت را به ايشان تبريك گفته و براي ايشان آرزوي موفقيت بيش از پيش مي نمايد.

براي ديدن خبر و مصاحبه بر روي لينك زير كليك نماييد.


خبر در پيام بشرويه

مصاحبه در خاورستان

حضورطلاب مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه در مسابقات ورزشی حوزه های علمیه کشوربه روايت تصوير

طلاب مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه به همراه طلاب حوزه علمیه استان خراسان جنوبي در نخستین دوره مسابقات ورزشی حوزه های علمیه کشور در رشته هاي شنا، دو ، كوهنوردي ، پينگ پنگ ، تيراندازي و آمادگي جسماني كه به مناسبت عید غدیر در تهران برگزار شد، شرکت كردند.







آغازسال تحصيلي مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه


بسم الله الرحمن الرحيم

دروس مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه همزمان با ميلاد مسعود امام رئوف عليه السلام به صورت رسمي آغاز شد.


 

محکومیت اهانت به ساحت پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم

حجت الاسلام ثرائی مدیر مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه در مقاله ای به محکومیت اقدام سخیف دولتهای غربی در اهانت گستاخانه به ساحت پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم پرداخت .این مقاله که در وبلاگ شخصی ایشان  رسم زمانه  و چند سایت ارزشی منعکس شده از نظر شما خوانندگان عزیز خواهد گذشت.

در حالی که این روزها جهان اسلام و بلکه عالم بشریت،داغدار اهانت سخیف غرب به ساحت نورانی گرامی ترین مخلوق خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است،شاهد حرکات و تلاش ها و محکومیت های زبانی و عملی خودجوش از آزادگان جهان هستیم.

دقت در پروسه عجولانه ی تهیه ، تولید و پخش فیلم موهن به پیامبر نور و رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم)که جهان از درک شخصیّت والای او عاجز است ، نکاتی را برای هر انسان تیزبین و غیرتمندی روشن می سازد.

1- اگر چه این حرکت زشت هم همانند همه اقدامات عجولانه و منفعلانه دشمنان ادیان الهی از زمان خلقت آدم علی نبینا و آله و علیه السلام موجب رنجش خاطر و دلشکستگی همه مومنین به مکاتب آسمانی گردید اما همانگونه که خداوند متعال وعده داده این بار هم مشت بر سندان کوفتن و آب در هاون کوبیدن است چرا که يريدون أن يطفئوا نور الله بأفواههم والله متم نوره ولو كره الكافرون

و به قول شاعر:چراغی را که ایزد برفروزد    هر آن کس پف کند ریشش(ریشه ش) بسوزد.

2- نکته دیگر که نتیجه قطعی و طبیعی این گونه اعمال است وحدت بیش از پیش امت اسلامی است.شاید اوباما و سگ قلاده به گردن او شیمون پرز ، اگر نتیجه این اقدامات سخیف را می دانستند کمتر مرتکب آن می شدند و برای مقابله با بیداری اسلامی ، راهی دیگر را پیش می گرفتند.

تاریخ نشان داده هر زمان اهانت به مقدسات و مشترکات صورت گرفته ، وحدت جامعه اسلامی و تاکید بر مشترکات بیشتر از پیش شده و به قول شاعر:عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

3-نکته دردناک و دردآور در این گونه حوادث که نه با معیارهای دینی سازگار اند و نه با معیارهای بشری و مدنی،وجود نقاط ضعف و منافذ قابل نفوذ در امت اسلامی است که طمع غرب را برای به سخره گرفتن بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان،بیشتر می کند.واقعیّت قابل تامل و انکار ناپذیر و رنج آور آن است که یک و نیم میلیارد مسلمان ، بیش از آن چه انتظار می رود از هم فاصله دارند و تفرقه در بین صفوف آنان باعث طمع غرب به نفوذ در این جبهه ی به ظاهر متحد شده است.

آبادی بتخانه ، ز ویرانی ماست    جمعیت کفر از پریشانی ماست   

4- نکته پایانی و مهم تر که همه این نکات را تحت الشعاع خود قرار می دهد آن است که مسلمانان و در رأس آنها دولتمردان کشورهای اسلامی،باید در مقابل این گونه رفتارهای زننده ابتکار عمل را به دست گیرند.

حقیقت تلخ آن است که جواب اهانت های شرم آور غرب با صدور و امضای بیانیه و نطق پیش از دستور و ... داده نمی شود.باید بپذیریم دفاع از ساحت پیامبر عظیم الشأن (صلی الله علیه و آله و سلم)وظیفه ی آحاد ملتهای اسلامی است نه سازمان ملل که از آن درخواست دفاع از حیثیت پیامبر عظیم الشأن را داشته باشیم.

دفاع از پیامبر عظیم الشأن(صلی الله علیه و آله و سلم) با عافیت طلبی و بیانیه و قطع نامه ممکن نیست.شاهد تاسف بار بر این مطلب ، خونسردی مرموزانه اوباما و وزیر خارجه آمریکاست که پس از گذشت روزها از این فاجعه،از آن به عنوان دفاع از آزادی بیان یاد می کنند و در عین حال با انجام نمایشی ساختگی در توقیف روزنامه انگلیسی به خاطر انتشار عکس های خانوادگی ملکه انگلیس می خواهند این نکته را به امت به ظاهر منسجم اسلامی القا کنند که شما در دفاع از بزرگترین و مقدس ترین مقدسات خود عاجز تر از خانواده ملکه انگلیس هستید.واقعیتی که باید بپذیریم و فرار از پذیرفتن آن موجب اهانت های بعدی و بعدی خواهد شد. من نام لم ینم عنه

اما راه حل کجاست؟

راه حل این گونه حوادث تنها و تنها یک جمله است.امت اسلامی باید ابتکار عمل را در برخورد با حوادث این چنینی به دست گیرد.نه تنها آمریکا و کشورهای دخیل در چنین حوادثی بلکه همه ی جامعه ی غرب باید تاوان اعمال سخیف خود را با تمام وجود لمس کند.

غرب نباید قدرت پیش بینی رفتار مسلمانان را در چنین وقایعی داشته باشد.رفتاری که متاسفانه در تمام اهانت های این سالها قابل پیش بینی است.یعنی راهپیمایی،صدور بیانیه،اکتفا به محکومیت لفظی و ...

و در یک کلام غرب باید بداند که منطق مسلمانان در پاسخ به این اهانت ها جمله معروف: کلوخ انداز را پاداش سنگ است ، می باشد.البته پاداشی نه از روی عجله و شتاب بلکه پاداشی برگرفته از منطق اسلامی و غیرت دینی.

بیاییم در دفاع از پیامبرمان غیرتمندانه وارد عمل شویم.

مصاحبه خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با مدیر مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه

مصاحبه ایکنا با مدیر مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه
 

لزوم برنامه‌ريزی نهادهای حوزوی برای حضور در فضای مجازی/ فضای مجازی ميدان جنگ عقيدتی با دشمن است.

گروه حوزه‌های علميه: مدير حوزه علميه ملاعبدالله بشرويه با اشاره به لزوم فعاليت هر چه بيشتر طلاب در فضای مجازی به صورت فردی و گروهی بيان كرد: فضای مجازی يكی از ميادين جنگ عقيدتی ما با دشمن است و به عبارت بهتر يكی از ميدان‌های جنگ نرم‌‌افزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمين ثرائی، مدير حوزه علميه ملاعبدالله بشرويه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در ارتباط با فعاليت طلاب در فضای مجازی بيان كرد: ما يا بايد موج ايجاد كنيم و يا اگر توان ايجاد موج را نداريم بتوانيم از موج‌های ايجاد شده بهترين استفاده را ببريم و به عبارتی موج سوار خوبی باشيم؛ فضای مجازی در حال حاضر موجی است همه گير و پر مخاطب. فرد، گروه و تشكيلاتی موفق‌تر خواهد بود كه بتواند از اين فضا بهترين استفاده را ببرد.

وی با اشاره به اينكه امروزه قناعت به روشهای قديمی تبليغ چندان مفيد و كارساز نخواهد بود ادامه داد: روزانه صدها نفر به طور اتفاقی به وبلاگها و سايتها سر می‌زنند، تفاوت اين افراد با مخاطبان ديگر ديگر رسانه‌ها آن است كه اين مخاطبان تشنه و به دنبال اطلاعات‌اند. و به اين گونه نيست كه بالاجبار مخاطب وبلاگ شده باشند.اين بهترين فرصت و بهترين موقعيت برای بهره‌برداری بيشتر و به عبارتی موقعيتی طلايی برای هر فعال دينی و فرهنگی است كه می‌تواند از آن استفاده كند.

ثرائی در بيان تفاوت‌های تبليغ در فضای مجازی و تبليغ سنتی عنوان كرد: در فضای سنتی مخاطب محدود و معدود است و طيف خاصی از مخاطبان در اختيار مبلغ هستند؛ به عنوان مثال در مورد كار طلبگی كمتر اتفاق می‌افتد كه افراد با گرايش‌های مختلف مذهبی مخاطب مبلغی باشند . اما در فضای مجازی و محيط سايبری چه بسا افرادی كه كمترين تعلقات خاطر مذهبی هم ندارند به صورت ولو اتفاقی می‌توانند مخاطب مبلغ قرار گيرند، هنر مبلغ اين است كه بتواند اين اتفاق را مستمر كند به عبارتی طوری برنامه ريزی كند كه فردی كه به صورت اتفاقی مخاطب او قرار گرفته مجددا به سايت يا وبلاگ او رجوع كند و اين يعنی قدم اول موفقيت مبلغ.

مدير حوزه علميه ملاعبدالله بشرويه تصريح كرد: فضای مجازی بر خلاف فضای سنتی انعطاف بيشتری دارد و مبلغ امكانات بيشتری در اختيار دارد؛ نهايت ابزار مبلغ در فضای سنتی منبر و تخته سياه و گچ و نهايتا پاور پوينت(اگر بتوان بر آن نام سنتی نهاد) و ... است.در محيط مجازی مبلغ صوت، تصوير، عكس، فيلم، گرافيك، رنگبندی، قالب بندی سايت، نحوه چينش مطالب و دهها مولفه ديگر دارد تا حرف خود را به مخاطب برساند و اين يعنی نهايت فرصت.

اين طلبه وبلاگ نويس اظهار كرد: حضور طلاب در حال حاضر در فضای مجازی را می‌توان از دو ديد و دو زاويه نگاه كرد؛ كسانی كه به صورت حرفه‌ای كار می‌كنند و مديران فعال سايتهای پر مخاطب نظير اجتهاد، طلبه بلاگ و ... كه الحق و الانصاف بسيار خوب كار می‌كنند، به يقين اين افراد نه تنها از سايتها و وبلاگهای غير حوزوی عقب نيستند بلكه چه بسا جلوتر هم هستند.

وی ادامه داد: اما گروه دوم طلبه‌هايی هستند كه به صورت غير حرفه‌ای و به قولی آماتوری كار می‌كنند. اين افراد چندان موفقيتی ندارند. وبلاگهای آنها پر است از كپی‌برداری‌ها و نسخه برداری از مطالب ديگران؛ در يك كلام حرفی برای گفتن ندارند و نمی‌توانند مخاطب خود را ارضا كنند؛ به عنوان نمونه سايت يكی از مدارس علميه مشهد مقدس كه با هزينه بالايی طراحی شده و اداره می‌شود، روزانه كمتر از 50 نفر بازديد كننده دارد و اين مسئله حاكی از بی سليقگی و مديريت غلط مجموعه است.

ثرائی تصريح كرد: البته طلابی هم هستند كه توانستند توفيقاتی را در زمينه تبليغ دين در فضای مجازی توفيقاتی را كسب كنند و اثر گذار باشند؛ اين افراد اغلب با تكيه بر توانايی‌های فردی خود توانستند موفق شوند، بايد برنامه‌ريزی مدونی از سوی نهادهای حوزوی برای حضور طلاب در فضای مجازی صورت بگيرد.

وی در پاسخ به اين سوال كه وظيفه نهادهای حوزوی در مورد تبليغ دين در فضای مجازی چيست بيان كرد: تبيين موقعيت و ضرورت استفاده از موقعيت موجود، ايجاد كارگاه‌های آموزشی، اعطای مدرك، برگزاری دوره‌های تخصصی و...، فرهنگ سازی، تجليل و تقدير از فعالان اين عرصه، در اختيار گذاشتن امكانات و بستر سازی مناسب از جمله اقداماتی است كه نهادهای حوزوی می‌توانند برای حضور موثر طلاب در فضای مجازی انجام دهند.

مدير حوزه علميه ملاعبدالله بشرويه با اشاره به لزوم فعاليت هر چه بيشتر طلاب در فضای مجازی به صورت فردی و گروهی بيان كرد: در حال حاضر فضای مجازی يكی از ميادين جنگ عقيدتی ما با دشمن است و به عبارت بهتر يكی از ميدان‌ها جنگ نرم‌‌افزاری است و در صورتيكه طلاب برای تبليغ دين وارد اين فضا نشوند، ديگران اين كار را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اينكه فرقه‌ها و نحله‌های فكری انحرافی بهترين استفاده را برای ترويج انديشه‌های باطل خود از اين فضا می‌كنند، تاكيد كرد: حضور طلاب و نهادهای حوزوی در اين فضا بايد آن قدر پر رنگ باشد كه هر جا شبهه‌ای در مورد دين اسلام مطرح شد، پاسخ آن شبهه هم مطرح شود و به عبارت بهتر نبايد صحنه برای ترويج انديشه‌های باطل خالی باشد و دشمنان به راحتی بتوانند در اين فضا فعاليت كنند.

لینک مطلب در ایکنا

لینک مطلب در خبرگزاری رسا

معرفی مسئول آموزش مدرسه

حجت الاسلام علی اصغر نیساری از طلاب فاضل مشهد مقدس به عنوان مسئول آموزش مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه معرفی شد.

حجت الاسلام بقاءالله ثرایی مدیر مدرسه علمیه ملاعبدالله در جلسه معارفه ایشان گفت:سرانجام با پی گیری های مکرر و دعوت از چند نفر از طلاب مشهد حجت الاسلام نیساری قبول زحمت نموده و به عنوان مسئول آموزش مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه مشغول به کار شد.

 مدیر مدرسه ملاعبدالله ضمن تقدیر و تشکر از ایشان برای وی ارزوی موفقیت نمود.

استاد مدرسه علميه ملاعبدالله به عنوان چهره برتر پژوهش شناخته شد.

استاد محمد آل حسن از اساتيد اعزامي مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه،به عنوان چهره برتر پژوهش در سطح ۲ در همايش تجليل از برترين‌هاي حوزه علميه خراسان شناخته شد و مفتخر به دريافت جايزه از دست امام جمعه محترم مشهد حضرت آيت الله علم الهدي گرديد.

لازم به ذكر است وي پايان نامه خود را در موضوع :بررسي و نقد آراء نيچه در اخلاق تدوين نموده است.

مديريت مدرسه ،اساتيد و طلاب محترم اين موفقيّت را به ايشان تبريك عرض نموده و براي ايشان موفقيت بيش از پيش از خداي متعال در همه عرصه‌هاي زندگي را مسئلت دارند.

امتحانات پايان سال تحصيلي طلاب مدرسه علميه ملاعبدالله

بسم الله الرحمن الرحيم

امتحانات پايان سال تحصيلي طلاب مدرسه علميه ملاعبدالله از روز چهارشنبه ۱۸/۳/۹۰ همزمان با ساير مدارس علميه خراسان شروع شد.

در اولين روز برگزاري امتحانات،امتحان منطق ۳ و نحو ۴ الف برگزار شد.در ابتداي جلسه قرائت قرآن مجيد توسط يكي از طلاب محترم مدرسه صورت گرفت.و حجت الاسلام نباتي استاد محترم ناظر اعزامي،پس از ذكر تذكراتي،به توزيع اوراق امتحاني پرداخت و امتحانات در فضايي صميمي و معنوي و علمي شروع شد.

مديريت مدرسه و اساتيد محترم،موفقيت طلاب عزيز را از خداي متعال مسئلت دارند.

اردوي يك روزه طلاب مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه به شاهزاده علي عليه السلام

به منظور ايجاد انگيزه و تقويت روحيه طلاب محترم مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه اردوي يك روزه طلاب به امام زاده علي عليه السلام برگزار شد.

 

 

برگزاري جشن ميلاد حضرت زهرا سلام الله عليها در مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه

در روز ميلاد حضرت زهرا سلام الله عليها ،مجلس جشني در محل نمازخانه مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه برگزار شد.

در اين جلسه كه اساتيد محترم نيز حضور داشتند يكي از طلاب مدرسه با ذكر مولوديه اي،صفاي خاصي به مجلس بخشيد و در ادامه حجت الاسلام ثرائي،مدير مدرسه،با تبريك روز ميلاد حضرت صديقه طاهره سلام الله عليها به بيان فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و با اشاره به زندگي سراسر نور آن بانوي نمونه احاديثي از آن حضرت براي طلاب مدرسه بيان كرد.

در ادامه فيلم مدعيان دروغين مهدويت نمايش داده شد و در پايان از حاضران پذيرايي شد.

ثبت نام مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه

بسم الله الرحمن الرحيم

مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه براي سال تحصيلي ۹۰-۹۱ از بين برادران متعهد و انقلابي ثبت نام مي‌نمايد.

برادران مقطع سيكل و بالاتر مي‌توانند جهت ثبت نام به سايت حوزه علميه خراسان مراجعه و يا به صورت حضوري به مدرسه علميه ملاعبدالله واقع در بشرويه-محله ميان ده - مراجعه نمايند.

لازم به ذكر است آخرين مهلت ثبت نام ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ مي‌باشد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره ۰۵۳۵۳۲۲۲۵۰۱ تماس بگيريد.

برنامه امتحانات پايان سال تحصيلي طلاب

براي مشاهده تصوير با كيفيت اصلي بر روي لينك زير كليك كنيد.

جدول زمان بندي امتحانات پايان سال تحصيلي89-90

بازديد مدير حوزه علميه خراسان جنوبي از مدرسه علميه ملاعبدالله بشرويه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: ملا عبدالله فاضل تونی از علمای بزرگ و فقیهان مشهور قرن یازدهم بوده که همه او را در فضل، کمال، زهد و پارسایی ستوده وهمتای مقدس اردبیلی می دانستند.


به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی، روز گذشته در نشست صمیمی با طلاب و اساتید مدرسه علمیه ملا عبدالله بشرویه تصریح کرد: ملا عبدالله فاضل تونی از علمای بزرگ و فقیهان مشهور قرن یازدهم بوده که همه او را در فضل، کمال، زهد و پارسایی ستوده و همتای مقدس اردبیلی می دانستند.

حجت الاسلام نصیرایی ابراز داشت: در مدارس علمیه مشکلات و ضعف هایی وجود دارد که باید سعی کنیم با اتحاد، همکاری و تلاش مضاعف این مشکلات مرتفع شود.

وی بر استفاده بهینه از امکانات و فرصت ها در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: حوزه علمیه تمام سعی و تلاش خودش را می کند تا کمبود ها و مشکلات مدارس را به حداقل برساند.

حجت الاسلام ثرایی، مدیر مدرسه علمیه ملا عبدالله بشرویه نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد و فعالیت های مدرسه ارائه کرد و گفت: از رسالت های مدیریت این مدرسه علمیه نهادینه کردن احترام متقابل طلبه و استاد در مدرسه است.

وی از برگزاری کلاس های آموزشی اخلاق در این مدرسه خبر داد و خاطر نشان کرد: طی سال گذشته این کلاس ها به طور مستمر پنجشنبه هر هفته برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برنامه مباحثات در مدرسه علمیه بشرویه با نظم خاصی برگزار می شود، تصریح کرد: برنامه عمامه گذاری طلاب، تجلیل از اساتید در مدرسه از جمله برنامه های انجام شده در این مدرسه علمیه است.

وی در ادامه یادآور شد: فعالیت های بسیار متنوعی در راستای ارتقاء کمیت و کیفیت این مدرسه انجام شده است.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه نماینده اساتید و طلاب به اظهار نظر پیرامون موضوعات مدرسه پرداخت که حجت الاسلام نصیرایی به سؤالات آنان پاسخ داد./934/پ202/س

معرفي ملاعبدالله تونی بشروی

 

ملا عبدالله بن حاج محمد تونی بشروی از فقهاء و علمای جلیل القدر سده یازدهم هجری است که در خصوص وی کتب معتبر زیادی سخن گفته اند.قدیمی ترین منبعی که در این زمینه داریم و اکثر منابع به آن استفاده کرده اند کتاب «اَمَل الامل» تالیف شیخ حر عاملی متوفی سال 1104 هجری قمری است. و در ادامه تحصیل در خصوص نسبت بشرویه ای و تونی ایشان می گوید: « و اما تونی نسبت به تون می برد و آن شهری است از شهرهای قهستان در خراسان (بشرویه) و در آنجا قلاع ملاحده اسماعیلی واقع است و من به آن شهر رفته ام و اهل آن می گویند که این قلعه همان قلعه ای است که خواجه نصیر الدین طوسی به امر سلطان ملاحده در آنجا محبوس شده است و عنوان بشرویه ای نسبت دارد به بشرویه و آن قریه ای است بزرگ از اعمال تون. میرزا محمد تنکابنی در بیان احوالات آخوند ملاعبدالله در کتاب خود به نام قصص العلماء چنین می نویسد: ملاعبدالله از اهالی بشرویه تون است و تون از جمله بلاد خراسان و نزدیک قاین واقع است...آخوند ملاعبدالله اخباری مسلک بوده و در اواخر زمان شیخ بهایی و میرداماد می زیسته و از تالیفات او کتاب « وافیه الاصول » است که بر او شرح نوشته اند، مانند سید صدرالدین همدانی و سید محسن کاظمینی که شرح او چهل هزار بیت تقریبا می شود و سید بحرالعلوم نیز قدری از اوایل آن کتاب را شرح نوشته و در وقتی از اوقات ملاعبدالله به دیدن میرداماد رفته و میان ایشان مباحثه و گفتگویی اتفاق افتاده، اینک یک داستان از همین کتاب را با اندکی تغییر می آوریم : در ایامی که ملاعبدالله بن حاج محمدالبشروی در اصفهان بود، روزی شاه عباس به جهت دیدن وی به مدرسه آمد، دید مدرسه خلوت است و طلبه ندارد، سلطان پرسید : چرا این مدرسه طلاب و محصل ندارد؟ ملاعبدالله در جواب گفت : جوابش را بعدا به شما می گویم. روزی که مرحوم آخوند (ملاعبدالله) به بازدید شاه رفت، شاه عباس اصرار کرد که از من حاجتی بخواهید، آخوند گفت حال که در این باب اصرار می فرمائید حاجت من این است که من سوار (بر اسب) شوم و شما جلو اسب تا سر میدان اصفهان پیاده راه بروید. سلطان از آن انقیادی که از علما داشت قبول کرد. آخوند سوار شده و سلطان پیاده، جلو اسبش راه رفت که اکثر اهالی اصفهان دیدند. پس در همانجا آخوند پیاده شد و سلطان را وداع کرد. یک روز، باز سلطان به مدرسه آمد، دید طلاب زیادی دارد. سوال فرمود، چه شد که مدرسه سالها خالی بود و حال مملو است از طلاب؟ آخوند گفت: « جهتش همان اجابت شما بود، خواهش مرا که مردم دیدند که علم این قدر قرب و منزلت دارد که مثل شاه عباس در رکاب عالم راه می رود.» از مجموع کتبی که در مورد ملا عبدالله سخن به میان آورده اند، چنین برمی آید که وی سرانجام در شانزده ربیع الاول 1071 هجری قمری در حالی که جهت زیارت عتبات عالیات، عزم عراق داشت به ملکوت اعلی پیوست و در نزدیک پل شاه در کرمانشاه دفن گردید و توسط شیخ علی خان کرمانشاهی (حاکم کرمانشاه) بارگاهی بر قبرش ساخته شد تا بدان شناخته شود و به همین خاطر برادرش ملا احمد برای شیخ علی خان تشکر و قدردانی نوشت. بامرور زمان آرامگاه آن عالم فرزانه رو به خرابی نهاد، تا اینکه در سال 1371 ه.ش به همت گروهی از اهالی محترم کرمانشاه قبر ایشان مشخص و آرامگاه با شکوهی روی آن ترتیب داده و ساخته شد.

مدير مدرسه علميه بشرويه معرفي شد

حجت الاسلام ثرائي به عنوان مدير مدرسه ملا عبدالله بشرويه معرفی گردید.
 
به گزارش روابط عمومي حوزه علمیه خراسان . مسئول دفتر نمايندگي مرکز مديريت حوزه علميه خراسان جنوبي، حجت الاسلام نصيرايي، ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمين شمس الدين امام جمعه شهرستان بشرويه،  در حضور اساتيد و طلاب  این مدرسه، حجت الاسلام ثرائي را به عنوان مدير مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه به مدت يك سال معرفي وبراي ايشان آرزوي موفقعيت كرد.

سپس حجت الاسلام شمس الدين ( امام جمعه بشرويه ) گفت : مودت ودوستي اهل بيت ضامن موفقیت طلبه است و این مودت و محبت است که ولايت پذيري و اطاعت پذيري از اهل بيت را به همراه دارد و طلبه بايد در اين بعد تلاش كند تا بتواند دو عنصر ولايت و اطاعت كه دستور صريح قرآن است در وجود خودش پياده و در فضاي جامعه منتشر كند.

در ادامه حجت الاسلام ثرائي (مدير جديد مدرسه ) برنامه هاي خویش را اينگونه عنوان كرد :

1- پژوهش محوري در قالب . تبين ضرورت تحقيق ، تعين اساتيد راهنما ، برگزاري كلاس هاي روش تحقيق .

2- دعوت از اساتيد مجرب ومتعهد جهت تدريس

3-برقراري جوي معنوي ، و دوستانه

4 - آشنا نمودن طلاب پيش از پيش با ثقلين

5- برنامه ريزي براي حفظ وقرائت قرآن كريم ، خطبه ها نهج البلاغه ، غديرو فدكيه و...

6- جدي گرفتن مباحثات درسي با استفاده از . تعين سرگروه ، استاد ناظر ، مطالعه عمومي

7- ارزشيابي مستمر از اساتيد محترم وكادر آموزشي وتقدير شايسته از اساتيد برگزيده

8- بر گزاري جلسات اخلاق عمومي وهفتگي با دعوت از اساتيد برجسته

9- تشويق طلاب ممتاز در طول سال

10- ارتباط مستمر با خانواده هاي طلاب

11- آشنا شدن طلاب با نرم افزارهاي علوم اسلامي

12- استعداديابي نوجوانان وجوانان شهرستان و.....

در خاتمه، مسئول دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان جنوبی با تشکیل جلسه ای با  مسئولين مدرسه،  موضوعات آموزشي ، پژوهشي و فرهنگي را مورد بررسي قرار داد.

لینک خبر

بسم الله الرحمن الرحیم

این وبلاگ به انعکاس اخبار مدرسه علمیه ملاعبدالله بشرویه اختصاص دارد